1

scholen

1

leerlingen

Raad van toezicht

De raad van toezicht komt zes keer per jaar bij elkaar om te vergaderen met het college van bestuur over de voortgang van beleid, de bedrijfsvoering en actuele ontwikkelingen binnen de stichting. De raad van toezicht legt een aantal keer per jaar schoolbezoeken af en onderhoudt één à twee keer per jaar contact met de gemeenschappelijke medezeggenschapsraad. Jaarlijks heeft de raad van toezicht contact met de accountant als de jaarrekening wordt vastgesteld.



Harrie Bemelmans
Voorzitter

Heidy Knol
Lid

Mandy Broekhoff-Koopman
Lid

Bart Bruyns
Lid

Jurgen te Nijenhuis
Lid
 

Conform het reglement van de raad van toezicht zijn de leden benoemd voor vier jaar met de mogelijkheid om voor een nieuwe periode herbenoemd te worden. De zittingsperiode is maximaal acht jaar. De raad van toezicht bestaat momenteel uit de volgende leden:


Harrie Bemelmans, voorzitter
Harrie is werkzaam bij ROC Nova College als vestigingsdirecteur van de Campus Haarlemmermeer en binnen het hele college verantwoordelijk voor het domein Zorg & Welzijn. Ook is Harrie actief voor de MBO Raad en de Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven. Daarnaast is hij voorzitter van de Raad van Toezicht van het Ir. Lely Lyceum en bestuurslid bij Young Society, beide in Amsterdam. Harrie is opgeleid als docent Nederlands en Maatschappijleer en heeft ruim tien jaar lesgegeven in het Amsterdamse MBO. Aan de VU heeft hij Onderwijspedagogiek en Nederlandse taal en letterkunde gestudeerd gevolgd door een MBA Public Governance aan Nyenrode. 

 

Heidy Knol, lid 

Heidy werkt als interim-bestuurder, adviseur en coach in de publieke sector.  Ze is opgeleid als bestuurskundige. Heidy heeft uitgebreide werkervaring in het lokaal bestuur en in de kinderopvang sector. Zo werkte ze als directeur bij grote Kinderopvangorganisaties en bij de brancheorganisatie kinderopvang . Ze is lid van de raad van toezicht van Stichting Kinderopvang Haarlemmermeer en is bestuurslid bij de D66 afdeling van haar woonplaats Amstelveen. 

 

Mandy Broekhoff-Koopman, lid 

Mandy heeft ruime ervaring in het openbaar onderwijs en de kinderopvang, met een focus op strategische ontwikkeling en organisatieverbetering. Ze begon haar loopbaan als leerkracht en groeide door naar leidinggevende en strategische rollen. Binnen een onderwijs- en opvangstichting was zij verantwoordelijk voor het strategisch kwaliteitsbeleid, innovatie en professionalisering. Met zowel operationele als strategische ervaring weet zij hoe beleid en praktijk op elkaar inspelen en hoe duurzame ontwikkeling binnen organisaties kan worden gerealiseerd. Als adviseur en procesbegeleider ondersteunt Mandy scholen en kindcentra bij kwaliteits- en organisatievraagstukken en het versterken van de professionele cultuur. Daarnaast is zij sinds kort ambassadeur van de Vereniging Netwerk Kindcentra (VNK).

 

Bart Bruyns, lid
Bart heeft een lange carrière in het onderwijs, met name bij leerlingen voor wie het onderwijs niet vanzelfsprekend een fijne plek was. Hij is begonnen als leraar en heeft daarna diverse directiefuncties en een bestuursfunctie gehad, waardoor hij op alle lagen in een schoolorganisatie weet wat er speelt; waar mensen energie van krijgen en met welke dilemma's mensen soms worstelen. Op dit moment is hij vooral toezichthouder bij een viertal (groepen) van scholen in het primair en voortgezet onderwijs. Daarnaast adviseert hij scholen en begeleidt hij leerkrachten in het omgaan met leerlingen.

Jurgen te Nijenhuis, lid

Jurgen heeft 25 jaar ervaring als accountant. Hij is werkzaam als partner bij KPMG Accountants en houdt zich in deze functie bezig met de controle van financiële en niet-financiële informatie, met name bij beursgenoteerde organisaties. Daarnaast is Jurgen betrokken bij de ontwikkeling en begeleiding van collega’s binnen KPMG. Jurgen heeft bedrijfskunde gestudeerd in Groningen en heeft voorafgaand aan zijn benoeming tot de RvT ervaring opgedaan als lid en voorzitter van de MR op één van de OOadA scholen. 

 

Contact:

Raad van Toezicht

p/a Stichting Openbaar Onderwijs aan de Amstel

Ruysdaelkade 215-1hg

1072 AW Amsterdam.

info[at]ooada.nl



Downloads
 
Eigentijds onderwijs
Samenwerking voortgezet onderwijs
Alliantie met Spinoza en Spinoza20first
 
Eigentijds onderwijs
Betekenisvol onderwijs in de praktijk
"De wereldwijze klas van juf Mischa"
Aantrekkelijk werkgeverschap
Leren van bedrijven
De lessen van Tony's Chocolonely
 
Aantrekkelijk werkgeverschap
NT2 nieuwe stijl en interculturele communicatie
Taalonderwijs als loopbaanperspectief
 

Eigentijds onderwijs

De huidige tijd en de toekomst brengen specifieke maatschappelijke, technologische en ecologische uitdagingen en kansen met zich mee. Eigentijds onderwijs richt zich op kennis en vaardigheden die nu en morgen nodig zijn om als wereldburger het verschil te kunnen maken.


Kenmerkend voor eigentijds onderwijs zijn uitdagende onderwijsactiviteiten waarin verschillende leergebieden en life skills gecombineerd worden. De wereld ontdekken en naspelen. Ook buiten de muren van het schoolgebouw. 


Cookies

We gebruiken standaard op deze website noodzakelijke/functionele cookies voor een correcte werking van de website. Daarnaast kunnen er ter verbetering van uw browse-ervaring cookies geplaatst worden om geanonimiseerde en dus niet meer herleidbare statistieken en informatie te verzamelen. Door op ‘Accepteer alle cookies’ te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies. 
X
Cookie instellingen